כיצד ללדת ללא תפרים

המלצתי כאן בעבר על הספר של אדל דיוויס, “הבה נגדל ילדים בריאים”.
יש לה שם פרק שלם על מה לעשות למען לידה קלה, והיא ממליצה שם לקחת עד 10 גרם ביום ויטמין C וגם ויטמין E. אני לקחתי בסביבות 5-6 גרם ליום מה-C,
ושתי כמוסות ליום של ויטמין E. מה אני אגיד, זה עבד.
היא גם ממליצה שם על נטילת סידן (2000 מ”ג) עם תחילת הצירים. זה גם מאוד עזר לי והצלחתי ללדת בלי אפידורל. לא אגיד שלא כאב לי, אבל עברנו את זה…

שימי לב שהיא כותבת להתייעץ עם רופא וכו’. אני אישית לא התייעצתי כי אני די חזק בקטע של התזונה, וסומכת על עצמי. הכי טוב להשיג את הספר שלה ולראות מה נכון לך.
&nbsp

השפרצת שמן נבט חיטה בזמן הלידה
כל בקבוק הנכנס לחדר לידה צריך להיות סגור הרמטית וחדש-נהלי בית חולים

בלידה
לומר למיילדת שאת/ם מבקשים, אם אפשר, להימנע מחתך, ולפרט את הדרכים שבהן התכוננתם לקראת אפשרות כזו (עיסוי, אדים וכו“)
להוציא מהתיק את בקבוק שמן הנבט הסגור שקניתם מראש, ולהגישו למיילדת שמוכנה לנסות ולקבל את הלידה שלכם בלי לבצע חתך
לכתוב בתכנית הלידה שלכם את הבקשה להימנע מחתך
לבקש מהמיילדת לכוון אותך מה לעשות כדי להימנע מחתך (שיתוף פעולה עם המיילדת)
להפסיק ללחוץ כשהראש מופיע, ומכותר בפתח הנרתיק (שלב ההכתרה) ואז, במקום ללחוץ – לנשוף את התינוק החוצה, “לנשוף פיפי”. אם התינוק גדול – ברגע שהראש מתחיל לצאת- לעבור לתנוחת שכיבה על הצד (פחות לחץ על הפרינאום)

אני חושבת שהמתכון הכי טוב ללידה טבעית מהנה, נעימה ומספקת היא לעבוד על הפחד !!!! קשה מאוד לעבור לידה טבעית ללא משככי כאבים ולהנות אם מפחדים. הפחד משתק, מונע פתיחה, מכווץ שרירים ולכן הצירים כואבים יותר. בקיצור לא משנה כיצד, כדאי לך מאוד להתמודד עם הנושא הזה.
חוויות הלידה של אימהותינו גם כן יכולות להשפיע על תחושותינו לקראת הלידה, ובפרט הסיפורים שקשורים בלידה שלנו עצמנו.
אני חייבת לומר לזכותה של אימי (וזה לא קורה הרבה) שיש לה חלק רב בחוויה המדהימה שעברתי בלידה של גלי. היא תמיד סיפרה בערגה איך היא נהנתה מכל ציר, ושהכאבים היו כאבים טובים ושהיא דרשה שלא יתנו לה משככי כאבים כדי שתוכל לחוות את הלידה במלואה. כבר מגיל צעיר חיכיתי כבר ללדת, לחוות את החוויה המדהימה שאימי תיארה באזני.

להגמיש את האיזור גם בעזרת אדים (קצת מים רותחים בקערה, מוסיפים ענפון רוזמרין, מניחים את כל העסק בתוך האסלה ומתיישבים מעל זה לחמש דקות. דווקא מרגיע ואפשר גם לקרוא ), עוד מישהי שמעה על הטריק הזה? אפילו חיפוש מהיר באינטרנט ברחבי העולם לא מניב המון תוצאות, פרט לזה שבמקומות מסוימים באפריקה נהוג להתכונן ללידה על ידי כריעה מעל סלעים מעלי אדים

בזמן הלידה להאמין שהגוף שלנו יודע מה הוא עושה, לסמוך עליו ו-ל-ה-ר-פ-ו-ת את כל השרירים התחתונים, כיווץ גם עלול להוביל לקרעים

אם את לא רוצה להקרע שוב, בקשי מהמיילדת שלא תנחה אותך ושלא תיגע בך למעט להחזיק את הידיים שלך או לעסות את גבך, אבל לאפשר לך לבחור את התנוחת הלידה אפילו אם זה יהיה בכריעה או עמידת שש, ולהניח לך לתפוס את התינוק בעצמך (או לפחות לשים ידיים לקלוט את התינוק בלי ‘לעזור’). זה שהיא תוחבת ידיים לשם ומחלצת ומסובבת זה גורם לקרעים.

בשמן שקדים בתוספת ויטמין E אם אני לא טועה להזנת העור ולהתגמשותו

שוב תנאים פיזים
כמו שקט מוחלט אפלוליות , פרטיות,

הרגשת ביטחון של היולדת במי שאיתה בלידה במיילדת בעובר בבן הזוג הרגשה שתומכים בה ומחזיקים עבורה את התנאים הפיזים תתרום לתחושה הזו.

עוזר אם יש לך מיילדת פרטית ו/או דולה (תומכת לידה) שעוזרות לך בעיסויים ובשירה ובכל הפטנטים המרובים שיש להקל על הכאבים.
עוזר אם יש לך בן זוג שבאמת מבין אותך ואת מה שאת עוברת, מתוך תמיכה ואהבה והזדהות‏ ).
עוזר אם עשית הכנה טובה בלידה לטכניקות של הקלה ושל לידה טבעית.
עוזר אם בלידה את נותנת לעצמך חופש להרגיש מה הגוף שלך רוצה וצריך עכשיו, ומאפשרת לעצמך לקבל את זה.
מים בכל צורה עוזרים באופן בלתי רגיל: להיות באמבטיה בזמן הצירים ולכוון טוש של מים לאיזור שכואב, להיות בתוך מים, וכו’ וכו’. הם ממש מרגיעים ומורידים חלק נכבד מהכאב.

להמנע מקרעים צריך לא ללחוץ בכלל כל הלידה (זה אפשרי)

המצב הנפשי גורם לכיווץ, תחשבי על סקס עם שפתיים קפוצות זה בטח לא מהנה נכון וכואב אולי….. אותו דבר בלידה פה פתוח וחיוך (אם אפשר) משחרר את רצפת האגן.
אם את הולכת ללדת בבית חולים תגיעי כמה שיותר מאוחר, גם אם את חושבת שזה הזמן ללכת תחכי עוד קצת. הרגיעות של הבית תאפשר לך להגיע נינוחה ורגועה. וגם בלידה עצמה את יכולה לבקש שימרחו לך שמן, ראיתי את זה קורה שהיולדת מביאה שמן והמיילדת מורחת לה בשמן הלידה.

דילוג לתוכן